Q/A

19:27
13/04 2016
? 0
Kommer ni ihåg att jag hade en frågestund för ett tag sedan? Självklart inte! Det var över ett år sedan, hoppsan. Men idag hade jag i alla fall tänkt att svara på några frågor angående fotografering. 
 
Vad inspireras du av när du fotar? 
Ljuset! Jag skulle säga att jag inspireras väldigt mycket av ljuset som finns. Älskar att leta upp det där lilla extra och hitta coola effekter av t.ex. solluset när jag fotar ute. 

Favorit fotoplats? 
Jag älskar att bara vara ute och fota. Tror stranden och skogen i så fall. 
 
Drömphotoshoot? (med vem, var och när)
Oj, den var svår. Jag vet faktiskt inte. Men jag har alltid haft en dröm att fotografera för typ H&M utomlands på någon karibisk ö.  

Vilket redigeringsprogram använder du dig av? 
Jag redigerar först mina bilder i Camera Raw och sedan Photoshop Cs6. 
 
 
 

Har du använt analog fotoutrustning förut? 
Ja det har jag. Det var dock väldigt längesedan sist. Hade varit kul att göra det snart igen. Har ju faktiskt en analog kamera som fungerar. 

 

Vad tycker du är roligast att fota? 
Jag tycker att porträtt är det som är mest roligt att fota! Sedan tycker jag att landskaps- och produktfotografering är kul också. 

 

Vilken är den bästa bilden du tagit? 
Den bästa bilden jag har tagit nu enligt mig är ett porträtt på min vän Clara. Den här,

 3 tips för att få flera bloggläsare

Haha, jag som är så bra på att blogga. 
- Blogga några gånger i veckan
- Håll dig till en sak som du gillar (t.ex foton)
- Var aktiv och kommentera på andra bloggar. På det sättet kommer andra människor att hitta till din blogg. 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: