Skillnaden, svar på kommentar

12:06
08/07 2012
? 1
Kan inte du visa någon bild mellan macroobjektivet och standadobjektivet så att man förstår skillnaden?
Skulle vara snällt!
Kram Kajsa L ♥
 
Svar till Kajsa: Visst kan jag göra det! ♥
 
 
© Foton tagna av mig, Julia
 
Nu tog jag ett tillexempel med mina vattendroppsbilder. Som du kan se är de översta bilderna tagna med standad och dom bilderna där nere med macro.
 
Ifall du tittar först på bilderna där uppe ser du att locket som jag har som "underlägg" är synligt och man lägger märke till den. + att det inte blir lika bra skärpa och lika snabb slutartid som macron har.
 
Ifall du nu tittar på macrobilderna så ser man inte "underlägget"  och inget "rinnande" vatten. + Att du ser att färgerna är mycket finare och skarpare skärpa.
 
Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva med jag hoppas att jag besvarade lite på din fråga iallafall ♥
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ändras färgen om du fotar med Macro? För isf är det väl något fel? ;)

2012-07-09 @ 09:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: